niedziela, 14 października 2012

Drewniana szopa w skali 1/35 część 1

Na potrzeby mojej ostatniej dioramy zbudowałem miniaturę drewnianej szopy/warsztatu.
Poniżej w kilku słowach opowiem Wam jak możecie to zrobić samemu.

1. W internecie znalazłem zdjęcia budynków, których konstrukcja odpowiadała mojemu zamysłowi.
2. Zwymiarowałem i przeskalowałem wybrany "obiekt"
3. Mając już wymiary wykonałem tzw. mocap czyli próbny model z papieru. Wygladał tak :

4. Mając już mocap mogłem przystąpić do zasadniczych prac. Do wykonania szopy użyłem balsy o grubości 1mm ( na ściany, dach i drzwi) i listewek o przekroju kwadratowym i prostokątnym ( na elementy nośne konstrukcji) o boku 2mm i 3mm i listewki o grubości 1,5 mm i szerokości 7mm ( na podłogę).

5. Zasadniczą budowę rozpocząłem od podłogi. najpierw przy pomocy kleju wikol połączyłem elementy konstrukcji nośnej podłogi - listewki o przekroju prostokątnym, a następnie na tak złożony stelaż nakleiłem listewki imitujące deski podłogi. Od spodu wyglądało to tak :

6. Mając podłogę mogłem przystąpić do budowy ścian. I tu również analogicznie do podłogi najpierw zbudowałem konstrukcję nośną a następnie przykleiłem ściany. Przy czym balsy na ściany nie ciąłem na pojedyńcze deski ale dla wygody tylko zaznaczałem z dwóch stron ołówkiem. Dzięki temu zabiegowi oszczędziłęm sobie pracy i miałem wyraźnie zaznaczone deski a całość jest bardziej wytrzymała. Przed przyklejeniem balsy do konstrukcji nośnej wyciąlem otwory na okna i drzwi (przykładająć do balsy tekturowy mocap i obrysowując otwory). Po złożeniu ścian i podłogi w jedną całość wyglądało to tak :


Następnie w miejsce okien wkleiłem grubą przezroczystą folię (z pudełka po sztućcach z Ikea) i po obu stronach "szyby" przykleiłem szprosy z balsy. Jak widać okna, drzwi i rogi szopy otrzymały obramowanie z balsowych listewek.

7. Na koniec w taki sam sposób wykonałem dach szopy. Do jego budowy i zwymiarowania również użyłem kartonowego macapu:

8. Mając już całą konstrukcję z blaszki i durcika miedzianego wykonałem zawiasy we framudze drzwi i w samych drzwiach.
9. Czynnością  kończącą budowę szopy było wykonanie z miedziango drutu imitacji gwoździ w miejscach ich zastosowania w orginalnej konstrukcji.

Wykonanie szopy nie było trudne ale dosyć czasochłonne. Mam nadzieję, że w sposób w miarę przystępny przybliżyłem temat budowy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz